Produkcja rozjazdów kolejowych

Jesteśmy sprawdzonym dostawcą wybranych akcesoriów do rozjazdów kolejowych

Suwakowe zamknięcie samonastawcze SZS

Jako firma specjalizująca się w obróbce odlewów oraz odkuwek nawiązaliśmy współpracę z branżą kolejową, dostarczając wysokiej jakości komponenty rozjazdów kolejowych. Aktualnie koncentrujemy się suwakowym zamknięciu samonastawczym typu SZS. Posiadamy w ofercie poszczególne podzespoły do tych zamknięć takie jak opórka zamka, klamra KRA i wiele innych.

Zasadniczo zamknięcia nastawcze występują w dwóch wersjach: hakowe oraz suwakowe. W Polsce najczęściej stosowane są zamknięcia suwakowe i to one są aktualnie przedmiotem naszej oferty.

W skład typowego zamknięcia nastawczego typu suwakowego wchodzą następujące komponenty:

  1. opórka zamka (najczęściej jest to opórka OZA4, opórka OZB12, opórka OZA3, opórka OZB13)
  2. klamra zamka (najczęściej jest to klamra KRA5, klamra KRB3A, klamra KRA1, klamra KRA2)
  3. drążek suwakowy
  4. zespół suwaka

Ponadto w skład zamknięcia wchodzi szereg drobnych elementów jak: sworzeń regulacyjny mimośrodowy, sworzeń blokujący, prowadnica ślizgowa, łącznik ramka, tulejki centryczne podkładki oraz zawleczki.

Wszystkie te komponenty są dostępne w naszej ofercie z bieżącej produkcji.

Rozjazdy kolejowe

Rozjazdy kolejowe to miejsca, w których następuje rozgałęzienie torów umożliwiające przejazd pociągu z jednego toru na drugi. W zależności od uwarunkowań terenowych i standardu nawierzchni na konkretnej linii kolejowej stosuje się wiele różnych rozjazdów. Różnią się one kilkoma cechami charakterystycznymi, co znajduje swoje odzwierciedlenie w oznaczeniu konkretnego rozjazdu.

Rodzaj rozjazdu:

  1. zwyczajny (Rz) – prawy i lewy
  2. podwójny jednostronny (Rpj) – prawy i lewy
  3. podwójny dwustronny (Rpd)
  4. symetryczny (Rps)
  5. łukowy jednostronny (Rłj) – prawy i lewy
  6. łukowy dwustronny (Rłd)
  7. krzyżowy pojedynczy (Rkp)
  8. krzyżowy podwójny (Rkpd)

Typ szyny zastosowanej w rozjeździe:

  1. S42
  2. 49E1 ( inaczej S49 )
  3. 60E1 ( inaczej S60 lub UIC60 )

Promień łuku toru zwrotnego wyrażony w metrach:

140; 150; 190; 205; 300; 500; 760; 1200; 2500

Skos rozjazdu wyrażany ułamkiem:

1:4,8; 1:5; 1:6,6; 1:7; 1:7,5; 1:9; 1:10; 1:12; 1:14; 1:18,5; 1:26,5

Stosuje się jeszcze szereg dodatkowych cech konstrukcyjnych w opisie rozjazdu, jednak te kilka jest podstawowych i znajduje się na początku oznaczenia rozjazdu.

Przykłady najbardziej typowych rozjazdów stosowanych na polskich liniach kolejowych to:

  1. Rz 60E1-190-1:9 oznaczany zamiennie Rz UIC60-190-1:9
  2. Rkpd 60E1-190-1:9 oznaczany zamiennie Rkpd UIC60-190-1:9
  3. Rz 49E1-190-1:9 oznaczany zamiennie Rz S49-190-1:9
  4. Rkpd 49E1-190-1:9 oznaczany zamiennie Rkpd S49-190-1:9

Każdy rozjazd składa się z trzech głównych elementów: zwrotnicy, krzyżownicy oraz szyn łączących zwrotnicę z krzyżownicą, przy czym to zwrotnica jest głównym elementem wykonawczym odpowiedzialnym za przekierowanie pociągu z jednego toru na drugi. Sterowanie zwrotnicą odbywa się za pomocą urządzenia nastawczego, w skład którego wchodzi napęd oraz zamknięcie nastawcze, którego komponenty są przedmiotem naszej oferty.

Zaufali Nam